Четвер, 21.11.2019, 22:10
Вітаю Вас Гість | RSS

Масевицька ЗОШ І-ІІІ ступенів

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 101
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Банери

Методична робота

Науково-методична проблема:

«Формування життєвих компетентностей учня

через розвиток пізнавальних здібностей

в умовах особистісно орієнтованого навчання»

Етапи

роботи над науково-методичною проблемою

на 2016-2021 роки

І етап (діагностичний)

березень 2016 – серпень 2017

ІІ етап (теоретичний)

Серпень 2017 – червень 2018

ІІІ етап (адаптаційно-корекційний етап)

Серпень 2018 – червень 2019

ІV етап (формуючий)

Серпень 2019 – червень 2020)

V етап (підсумковий)

Серпень 2020 – травень 2021

 

Методична робота

Методичну роботу було сплановано відповідно до наказу Рокитнівського районного відділу освіти  від 27.08.2018 року №244 «Про організацію науково-методичної роботи з керівними та педагогічними кадрами у 2018-2019 навчальному році», річного плану роботи школи, наказу по школі від 31.08.2018 року №184 «Про організацію, зміст і завдання методичної роботи з педагогічними працівниками в Масевицькій загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів у 2018-2019 н.р.»,  інших нормативно-правових документів.

         Упродовж року проведено 4 засідання  методичної ради, де розглядались питання реалізації шкільної науково-методичної проблеми, реалізації нових  Державних стандартів освіти,  методичного супроводу реалізації ідей та принципів  Концепції «Нова українська школа», шляхи реалізації наскрізних змістових ліній засобами навчальних предметів, вивчення досвіду учителів школи, атестації педагогічних працівників, аспекти зовнішнього незалежного оцінювання,  організації роботи з обдарованими учнями тощо.

            Завершено ІІІ етап реалізації шкільної науково-методичної проблеми «Формування життєвих компетентностей учня через розвиток пізнавальних здібностей в умовах особистісно орієнтованого навчання»,  результатом якого є наявність чітких уявлень педагогів про проблему,  готовність  до реалізації поставлених завдань щодо удосконалення освітнього процесу шляхом впровадження компетентнісно-орієнтованого підходу до навчання і виховання учнів, формування професійної компетентності вчителя з проблемної теми, орієнтація дидактичного забезпечення на уможливлення застосування інноваційних технологій при особистісно орієнтованому навчанні. Повністю виконано план заходів по атестації, завершальним етапом яких стали творчі звіти педагогів, які атестувалися. За наслідками атестації   були присвоєні такі     кваліфікаційні категорії:  

- Берташ Галина Петрівна – встановлено відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній  категорії «спеціаліст вищої категорії» та відповідність раніше присвоєному званню «старший вчитель»;

-  Кисорець Галина Ігнатівна – встановлено відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній  категорії «спеціаліст вищої категорії» та присвоєно звання «старший вчитель»;

- Кривда Іра Анатоліївна, Єремейчук Тетяна Анатоліївна – присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст ІІ категорії».

         На 100% від плану забезпечено проходження педагогічними працівниками курсів підвищення кваліфікації.

Берташ Галина Петрівна приймала участь у районному етапі Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2019» в номінації «Учитель інклюзивного класу» (нагороджена дипломом ІІ ступеня).

            Щомісяця проводились інформаційні, методичні оперативні наради з актуальних питань освітнього процесу.

         Вчитель музичного мистецтва Нечай Микола Іванович приймав участь в  районному конкурсі «Шукаємо молоді педагогічні таланти».

          Єремейчук Тетяна Анатоліївна була учасником фестивалю творчих уроків правознавства,  Нечай Микола Іванович – фестивалю творчих уроків музичного мистецтва.

Вчителі школи приймали активну участь у роботі  районних методичних формувань. Учителями нашої школи у квітні 2019 року проведено засідання районного методичного об’єднання  вчителів зарубіжної літератури. Учитель біології Лящук Наталія Іванівна та вчитель української мови та літератури Рацкевич Оксана Василівна стали переможцями регіонального (заочного) етапу Всеукраїнського конкурсу „Цікава школа” в номінації „Нетрадиційний урок”. Лящук Н.І. також стала переможцем обласного (відбіркового) етапу заочного конкурсу науково-методичних розробок та віртуальних ресурсіви з еколого-натуралістичного напряму позашкільної освіти.

Разом з тим серед резервів удосконалення методичної роботи з педагогічними кадрами можна вказати на те, що у організації роботи методичних структур школи переважають традиційні форми роботи, рідко практикуються інноваційні форми роботи такі як: майстер-класи, семінари-тренінги тощо.

         Серед  типових недоліків у плануванні роботи методичних об’єднань: відсутній  ґрунтовний аналіз роботи за попередній навчальний рік  та конкретні напрямки роботи на даний навчальний рік,  є потреба в урізноманітненні форм методичної роботи,  переважає теоретичне вивчення питань, недостатньо практичних заходів, відсутні списки літератури з теми засідання, не конкретними є рекомендації методичних структур, не проводиться глибока діагностика, що має бути основою планування засідань методичних структур. Є необхідність у поповненні методичної та матеріальної бази шкільного методичного кабінету. Недостатньою мірою упроваджується перспективний педагогічний досвід. Мало педагогів, які мають вищу кваліфікаційну категорію займаються дослідницькою діяльністю та висвітлюють свої надбання у педагогічній пресі. Не завжди проводиться рефлексія методичних заходів та вивчається їх результативність.

Робота методичних об'єднань у навчальному закладі

     

Упродовж року працювали    шкільні методичні об’єднання вчителів початкових класів, вчителів гуманітарного  циклу, класних керівників, вчителів математично-природничого циклу, на яких розглядались актуальні методичні питання, обговорювались взаємовідвідані уроки.

Змістом роботи МО стала аналітична, організаційна, діагнос­тична, пошукова, дослідницька, науково-практична та інформаційна діяльність. Було затверджено плани їхньої роботи, науково-методич­ні проблеми, визначено керівників із числа досвідчених учителів.

Головним завданям роботи МО було удосконалення методики проведення уроків, зростання рівня методичної підготовки, фахової майстерності вчителів-предметників. Діяльність МО було сплановано на основі річного пла­ну роботи  закладу та концепції розвитку. Кожне МО проводило засідання за окремими планами. На за­планованих засіданнях МО обговорювали такі організаційні питання: рекомендації Міністерства освіти і науки України щодо ор­галізації освітнього процесу в 2018/2019 н.р.; зміни у навчальних програмах; питання підготовки і проведення олімпіад, предметних тижнів, науково-методичні пи­тання.

Упродовж навчального року проведено 17 предметних тижнів, ма­теріали яких оформлено  у формі звітів. Також були організо­вані методичні оперативні засідання для ознайомлення вчителів з нормативно-правовими документами, питаннями впровадження Державного стандарту ба­зової і повної загальної середньої освіти, перспективним педагогіч­ним досвідом, новинками методичної літератури, періодичними ви­даннями тощо.

Шкільний методичний кабінет

        

Задля ефективної роботи ШМК організував роботу в таких  напрямах:

  • забезпечення вчителів-предметників необхідною  інформацією про надбання педагогічної науки та практики;
  • стимулювання вчителів-предметників до впровадження елементів інноваційних технологій у практичну діяльність;
  • створення умов для самоосвіти вчителів  у межах освітнього закладу;
  • забезпечення вчителів навчальними програмами, програмами спецкурсів, факультативів, інструкціями, рекомендаціями;
  • поповнення методичного кабінету педагогічною літературою та методичними матеріалами.

Самоосвіта педагогічних працівників

        

Згідно із Законом України "Про освіту" педагогічні та науково-педагогічні працівники зобов’язані постійно підвищувати професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну культуру.

Сьогоднішня модель педагогічного працівника передбачає готовність до застосування нових освітянських ідей, здатність постійно навчатись, бути в постійному творчому пошуку. Ці якості не видаються додатком до диплома про педагогічну освіту, а формуються в щоденний педагогічній практиці.

Самоосвіта педагога – свідома діяльність з удосконалення своєї особистості як фахівця: адаптування своїх індивідуального неповторних якостей до вимог педагогічної діяльності, постійне підвищення професійної компетентності та неперервне вдосконалення якостей своєї особистості. А оскільки навчити самого себе значно складніше, ніж когось, вона передбачає методичний супровід. Він має бути багаторівневий і обов’язково поступовий.

Основні завдання самоосвіти: удосконалення теоретичних знань, професійної компетентності педагога, вихователя; оволодівання новими формами, методами, прийомами навчання і виховання учнів; вивчення та впровадження в практику передового педагогічного досвіду, новітніх досягнень педагогічної, психологічної наук, нових педагогічних технологій; розвиток у закладі освіти інноваційних процесів.

         Вивчення та поширення перспективного педагогічного досвіду

       

Завершено  роботу з вивчення досвіду вихователя ГПД  Григор’євої Оксани Теодорівни «Система роботи вихователя щодо підвищення якості навчально-виховного процесу в групі продовженого дня» та вчителя трудового  навчання Крупенка Ярослава Івановича «Реалізація інноваційних технологій на уроках трудового навчання в процесі творчої співпраці вчителя та учнів».

Із метою удосконалення структури та  методики проведення уроків проведено конкурс-ярмарку педагогічних ідей, 11 робіт учителів школи були представлені на районний етап конкурсу, де 9 з них стали переможцями:

Прізвище, імя, по батькові вчителя

назва посібника

номінація

місце

Трохимчук Олеся

Василівна

1.Корекційні заняття «Профі-лактика дезадаптації першоклас-ників НУШ».

Практична психологія

III

Богданець Юлія Володимирівна

1.«Особливості взаємовідносин осіб підліткового віку з батьками»

2.Протидія булінгу в дитячому середовищі з використанням комплексної програми тренінгу».

Соціальна педагогіка

III,

 

III

Леус Анатолій Володимирович

«Струмочок доброти».

Християнська етика

I

Нечай Микола Іванович

«Вокально-хорові розспівки на уроках музичного мистецтва».

Музичне мистецтво

II

Крупенко Ярослав Іванович

«Дидактичні ігри на уроках трудового навчання».

Трудове навчання

III

Огороднік Олександр Павлович

«Фізкультурно-патріотичний фестиваль школярів України «Козацький гарт».

Фізична культура.

III

Лящук Наталія

Іванівна

«Формування ключових компетентностей  на уроках біології  через використання педагогічних інновацій»

Біологія

II

Панько Раїса Василівна

Формування ключових компетентностей молодих школярів на уроках трудового навчання.

Трудове навчання

III

Посібник Леуса Анатолія Володимировича, вчителя християнської етики, відзначено дипломом ІІІ ступеня обласного етапу цього конкурсу.

         Робота з молодими спеціалістами

         У  2018/2019 н. р. у складі педагогічного колективу працювали 6 вчителів,  які мали  стаж педагогічної діяльності  до 5  років. З метою надання їм методичної допомоги  було організовано роботу школи молодого вчителя, завданням якої було  надання методичної допомоги молодим спеціалістам у підготовці до уроків, надання рекомендацій щодо підвищення методичного та фахового рівнів.

Через заняття у ШМВ, відвідування уроків досвідчених колег, молоді вчителі вдосконалювали знання із психології, педагогіки, методики викладання шкільного предмета; вивчали принципи перспективного та поточного планування освітнього процесу у школі; вчилися методично правильно розробляти поурочні плани, планувати позакласну роботу тощо.

Навчальні досягнення учнів

         

У 2018/2019 н. р. освітній процес спрямовувався на інтелектуальний, соціальний і фізичний розвиток кожної особистості, здатної самостійно мислити й творчо діяти, застосовувати  набуті знання і вміння в різних ситуаціях.

         Структура навчального року та режим роботи школи були затверджені в чинному порядку. Навчальний план на 2018-2019 н.р. сформований:

     закладів  загальної середньої освіти ІІ ступеня, затвердженої наказом   

     Міністерства освіти і   науки України  від  20.04.2018 № 405);

  • для 8-9 класів – відповідно таблиці 8 до Типової освітньої програми закладів загальної  середньої освіти ІІ ступеня, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України  від  20.04.2018 № 405);
  • для 10 класу – відповідно таблиці 2 до Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України  від  20.04.2018 № 408; профільний предмет – українська мова (відповідно таблиці 3 до Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України  від  20.04.2018 № 408;
  • для 11 класу (універсальний профіль) – відповідно таблиці 2  до Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України  від  20.04.2018 № 406.

Календарно-тематичне планування вчителів проаналізоване адміністрацією школи і погоджене.

Оцінювання навчальних досягнень здійснювалося відповідно до:

     -    наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 

          13.04.2011 р. № 329 "Про затвердження Критеріїв оцінювання навчальних    

          досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти", 

          зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 11 травня 2011 р. за                     

          №  566/19304;

     -    наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від

          30.08.2011 № 996 "Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання  

          навчальних досягнень учнів";

     -   наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 

   21.08.2013 р. № 1222  "Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання           

      навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної

          середньої освіти";

     -   листа Міністерства освіти і науки від 28.01.2014  №  1/9-74 «Щодо

          контролю та оцінювання  навчальних досягнень учнів початкових класів

          загальноосвітніх навчальних закладів;

  • наказу Міністерства освіти і науки України від 19.08.2016 №1009 

«Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 21.08.2013 №1222».

     -    листів Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН

          України №2.2-1250, 2.2-1255 від 21.05.2018 "Формувальне оцінювання

          учнів 1 класу та «Методичних рекомендацій щодо формувального           

          оцінювання учнів 1 класу»;

  • наказу МОН України № 924 від 20.08.2018 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів першого класу у Новій українській школі»;

Оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюється вербально:

- у 1 класі з усіх предметів інваріантної складової;

- у 2-4 класах з предметів інваріантної складової: «Інформатика», «Музичне мистецтво», «Образотворче мистецтво», «Основи здоров’я», «Фізична культура», «Я у світі» та «Трудове навчання»;

-  у 1-4 класах з усіх предметів варіативної складової.

За підсумками аналізу навчальних досягнень у  2017-2018 н.р. із 170 учнів 1-11-х класів:

  • 22 учнів першого класу оцінені відповідно до вимог НУШ.
...
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Пошук
Календар
«  Листопад 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Друзі сайту

Масевицька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Рокитнівської районної ради Рівненської області, 34253, вул. Центральна,13, с. Масевичі, Рокитнівський район, Рівненська область, Україна. email: masevichi@i.ua © 2019
Зробити безкоштовний сайт з uCoz