Понеділок, 17.06.2019, 21:43
Вітаю Вас Гість | RSS

Масевицька ЗОШ І-ІІІ ступенів

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 98
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Банери

Каталог файлів

Головна » Файли » Мої файли

НАКАЗ Про узагальнення і впровадження в практику роботи досвіду Г.І.Кисорець
06.12.2017, 22:17

Масевицька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Рокитнівської районної ради Рівненської області

 

вул. Центральна, 13, с. Масевичі, 34253, тел. (03635) 46-2-44

e-mail: masevichi@i.ua Код ЄДРПОУ 25319300

_________________________________________________________________

 

НАКАЗ

 

__________2017                              с.Масевичі                                                  №

 

Про узагальнення і впровадження

в практику роботи досвіду Г.І.Кисорець

 

     Згідно з річним планом роботи навчального закладу на 2016-2017 навчальний рік, на виконання наказу по школі  від  02.09.2015 року № 217 «Про  вивчення та узагальнення перспективного педагогічного досвіду Кисорець Г.І»., з  метою вивчення, узагальнення та втілення в практику передового перспективного досвіду роботи вчителів навчального закладу протягом вересня 2015 року – травня 2017 року вивчався досвід роботи вчителя початкових Кисорець Галини Ігнатівни з теми: «Методи формування мотивації до навчання у молодших школярів».

№ з/п

П.І.Б.

Освіта, навчальний заклад

Освіта за дипломом, фах

Стаж роботи

Тижневе навантаження

Курси

1.

Кисорець Галина Ігнатівна

Вища,

РДГУ

Вчитель початкових класів

25 років

19 годин

Свідоцтво

СПК 122584 від 04.10.2013 року

   Найважливішим мотивом навчання є почуття успіху, задоволення від досягнутого. Враховуючи це, вчитель добирає для учнів посильні завдання, оцінює їхнє виконання. Під час уроку забезпечує належний мікроклімат, у якому учень позбувається почуття невпевненості та страху. Велику увагу надає схвальним оцінювальним судженням, порівнюючи нинішній рівень учня з його попереднім рівнем і вказує на індивідуальний розвиток дитини. Один раз досягнутий успіх забезпечить заохочення й бажання повторного успіху. Саме така самосвідомість і породжує мотивацію.

Дидактичному процесу на мотиваційно-організаційному етапі притаманні певні особливості. Він спрямований не стільки на засвоєння знань, вмінь і навичок, скільки на формування мотивів діяльності, уявлень про її можливі результати й орієнтацію у матеріалі і конкретних діях, які здатні забезпечити його досягнення. На цьому етапі Галина Ігнатівна забезпечує розуміння учнями значення конкретних знань й організовує їхню подальшу роботу. Мотивація на її уроках передбачає:

  • морально-психологічну стимуляцію навчальної діяльності, так званий «внутрішній двигун»;
  • прагнення дитини домагатися успіху в різних видах діяльності;
  • пошук відповідей на запитання «чому?», «навіщо?», «заради чого?».
  • Галина Ігнатівна використовує методи, спрямовані на формування позитивних мотивів учіння, що стимулюють пізнавальну активність і сприяють збагаченню учнів навчальною інформацією, зокрема це методи формування пізнавальних інтересів учнів. Вони викликають позитивні дії та настрій - образність, цікавість, здивування, моральні переживання.
    Пізнавальний інтерес на початковій стадії вона формує під впливом емоційних чинників. Для створення емоційної ситуації вдало добирає приклади з літератури, художніх фільмів, особистих переживань вчителя. Яскравість розповіді, високий пафос збуджують зацікавленість учнів, як до окремих питань теми, так і до матеріалу загалом. Найпоширенішим в роботі вчителя є метод створення ситуації новизни навчального матеріалу, який передбачає окреслення нових знань у процесі викладання, створення атмосфери морального задоволення від інтелектуальної праці. Відчуття збагачення знаннями спонукає учнів до самовдосконалення.
    Також широко Галина Ігнатівна використовує метод опори на життєвий досвід, що полягає у використанні у навчальному процесі життєвого досвіду учнів (фактів, явищ, які вони спостерігали в житті, навколишньому середовищі або в яких самі брали участь) як опори при вивченні нового матеріалу. Це викликає в учнів інтерес, бажання пізнати сутність спостережуваних явищ.
    Одним із улюблених методів учнів є метод пізнавальних ігор, що сприяє створенню емоційно-піднесеної атмосфери, засвоєнню матеріалу за допомогою емоційно насиченої форми його відтворення. Вони моделюють життєві ситуації, стосунки людей, взаємодію речей, явищ.  
    Постійне відчуття учнем успіху в навчанні зміцнює впевненість у власних силах, пробуджує почуття гідності, бажання вчитися, тому вчитель застосовує метод створення відчуття успіху в навчанні, в ході якого застосовує фізичні, інтелектуальні, духовні зусилля для розвитку навичок  вправляння в різних видах діяльності, розвиває здібності, набуває досвіду і навичок..
    Педагогічно виправдане створення для учнів ситуації успіху передбачає вчителем використання спеціальних прийомів індивідуально-особистісної підтримки. Одним із таких методів є метод «Еврика», який передбачає створення умов, за яких учень, виконуючи навчальне завдання, несподівано для себе доходить висновку, який розкриває раніше йому невідомі можливості. Отриманий результат новий, цікавий, оригінальний, відкриває нові перспективи пізнання. Також одним із улюблених методів учнів є «Навмисна помилка», або “Допоможи мені” в процесі використання якого, вчитель навмисно використовує зроблені помилки з метою привернення увагу учнів, звернення до них за допомогою, що пробуджує почуття гідності (знайшов помилку вчителя), стимулює бажання вчитися.
    Одним із широко використовуваних є метод диспут - публічна суперечка на задану вчителем тему та навчальна дискусія - суперечка, обговорення певного питання. Він базується на обміні думками між учнями, вчителем, що вчить їх мислити самостійно, сприяє розвитку аналітичних навичок.

Галина Ігнатівна використовує методи стимулювання обов'язку і відповідальності в навчанні, що передбачають показ учням суспільної та особистої значущості учіння; висунення вимог, дотримання яких означає виконання ними свого обов'язку; привчання їх до виконання вимог; заохочення до сумлінного виконання обов'язків; оперативний контроль за виконанням вимог і в разі потреби — вказівки на недоліки та зауваження

  • поширеними в практиці роботи вчителя є методи контролю і самоконтролю за ефективністю навчально-пізнавальної діяльності. Методи контролю забезпечують одержання зворотної інформації про зміст, характер і досягнення у навчально-пізнавальній діяльності учнів та про ефективність праці вчителя. Залежно від форми контрольних завдань перевірка є усною, письмовою, графічною і практичною.

    Впроваджуючи вищезгадані методи, вчитель завжди пам’ятає, що учень на уроці повинен бути настроєний на активний процес пізнання, мати в ньому особисту зацікавленість, розуміти, що й навіщо він виконуватиме. Без виникнення цих мотивів навчання урок не приносить позитивного результату. Тож, для досягнення необхідного результату педагог використовує різноманітні прийоми розвитку пізнавальних мотивів. А саме:

 Мотивація навчальної діяльності шляхом бесіди. На етапі мотивації навчальної діяльності вчитель окреслює коло питань, що розглядаються на уроці. При цьому залучає знання і суб'єктивний досвід учнів, наводить цікаві приклади й парадоксальні ситуації, демонструє зв'язок матеріалу що вивчається, з раніше вивченим. Використовує прийоми: «Здогадайся, підкажи», рольові ігри, пісні, вірші, афоризми, висловлювання, загадки.

 Мотивація навчальної діяльності шляхом створення проблемної ситуації.Під час вивчення нової теми вчитель вважає доцільним використовувати постановку проблемного питання, демонстрацію експерименту або надання логічної суперечності, для розв'язання та пояснення яких у дітей не вистачає знань. З метою усвідомлення сутності проблемної ситуації пропонує учням низку питань, які стимулюють школярів до розуміння протиріччя, закладеного в проблемі (наприклад, «Що вас здивувало?», «Які є точки зору?», «Що ви припускали, а що вийшло насправді?», «Що вам заважає виконати завдання?», «Чим це завдання відрізняється від тих, які виконували раніше?»).

 Мотивація навчальної діяльності шляхом використання прийому «Мозкова атака». Цей прийом вимагає об’єднатися у творчій роботі з розв'язання певної складної проблеми. Всіх учнів об'єднує спільна робота над пошуком істини. Розмірковуючи над певною проблемою, доповнюючи один одного, учні підхоплюють і розвивають одні ідеї, відкидаючи інші.

    Мотивація навчальної діяльності через прийом «Незакінчене речення». Вчитель роздає учням картки «Мої думки» та пояснює, що кожен має самостійно закінчити запропоновані речення. Після завершення роботи висловлювання зачитуються. У будь-який момент уроку учні повинні бути готові обговорити відповідь товариша або попросити його аргументувати свій варіант закінчення речення.

Мотивація навчальної діяльності шляхом використання творчих завдань.

Галина Ігнатівна дає учням можливість самим добирати запитання для однокласників, складати кросворди, загадки. Систематично використовує творчі завдання різних типів.

          Одним із дієвих  прийомів вчителя, що сприяє вступній мотивації на уроках є вправа з ключами. Вдало дібраний мовний матеріал таких вправ значно розширює ефективність його використання. Зокрема, ключі до вправ водночас  є своєрідними епіграфами до тієї чи іншої теми. Пошук таких ключів сприяє концентрації уваги учнів, активізує їхнє мислення. Крім того, подібні вправи виконують ще одну, не менш важливу функцію: формують правописну компетенцію школярів. Наприклад: зі вставлених букв скласти вислів. (Оде…ина, х…робрий, у(в)війти, е..ігрант, репл…ка, лата…тя, пр….бігти, ро…лучитися, наб…гато, весі…ля, бер…г, просторіч…я, мед…цина, М(м)еченосець, зв…рити, бо…на, пр….стол, шарудін…я, бой…вий, тряс…я, ст….мул, стат…я, р…торика. (Ключ: що уміти – за плечима не носити).

          Для формування мотивів навчальної діяльності Галина Ігнатівна використовує весь арсенал методів навчання: словесні, наочні і практичні, репродуктивні і пошукові. Значно розширює можливості цих методів застосування ІКТ. Можливості застосування мультимедіа не лише створюють ситуації здивування, емоційного підйому, а й сприяють поглибленню знань, формуванню наукового світогляду учнів. Крім того, це дає  змогу активізувати  увагу учнів, формувати вміння працювати  з інформацією. У дітей змінюється, відношення до комп’ютера. Вони  починають сприймати  його  як  універсальний  інструмент  для роботи в будь якій  сфері   людської  діяльності, а не як інструмент для ігор.

Серед багатьох чинників, що впливають на мотивацію учнів до навчання, одним із найважливіших є оцінка (саме не бал, а оцінка). Безпосередній зв'язок між оцінкою та знаннями в молодшому шкільному віці встановлюють не всі, але всі хочуть працювати «на оцінку». Шкільна оцінка виражає й оцінку знань учня, і суспільну думку про нього. Тому діяльність учнів на уроці вчитель спрямовує на досягнення високих результатів пізнання відповідно до вікових можливостей та програмових вимог. Прагне створити такі умови навчання, щоб учень мав особисту зацікавленість і розумів, що й навіщо він виконуватиме. Такій роботі сприяє метод проектів, де діти включені до самостійної пошукової діяльності, набувають досвід досліджень, мають змогу презентувати власні здобутки.

Підсумком формування мотивації до навчання є шкільна успішність. Тому Галина Ігнатівна систематично проводить моніторинг навчальних досягнень учнів.

Проаналізувавши методи формування мотивації до навчання у молодших школярів, які використовує Галина Ігнатівна та дослідивши процес формування позитивних мотивів навчання  можна зробити такі висновки, що вчитель:

- організовує навчально-виховний процес з урахуванням інтересів, бажань і можливостей психофізичного здоров’я учнів;

- дає оцінку виконаної роботи учня так, щоб вона свідчила, нехай навіть, про невеликі досягнення в навчальній діяльності учнів та забезпеченні їх пізнавальних потреб, настроювала на нову пізнавальну активність;

- під час формування нових знань залучає учнів до продуктивної діяльності, пропонуючи їм завдання, які б стимулювали самостійність мислення, формування здібностей пошукової діяльності;

-добирає навчальні завдання з елементами новизни, що сприяє формуванню внутрішнього інтересу під час його виконання, стежить за тим, щоб завдання не лише відповідали віковим обмеженням, а й мали рівень оптимальної складності;

      - використовує активні, інтерактивні методи навчальної діяльності;

      - створює атмосферу зацікавленості кожного учня як у власній роботі, так і в роботі всього класного колективу; стимулює появу емоційного задоволення від процесу навчання.

-заохочує учнів до застосування різноманітних способів виконання завдань на уроках без побоювання помилитися, висловити неправильну думку;

-сприяє формуванню в учнів адекватної оцінки власних можливостей;

-для підвищення навчальної активності учнів початкових класів залучає батьків, націлює їх на допомогу своїм дітям у навчанні;

-забезпечує зворотній зв'язок із діяльністю учнів на всіх етапах уроку.

Але поруч із цим вчитель недостатньо використовує співпрацю зі шкільним психологом, задля комплексної діагностики мотивації навчальної діяльності учнів з метою корегування їх мотиваційної сфери. На підставі вищезазначеного

 

НАКАЗУЮ:

 

1.Затвердити досвід Кисорець Галини Ігнатівни, вчителя початкових класів з теми «Методи формування мотивації до навчання у молодших школярів».

2. Вчителю початкових класів Кисорець Г.І. узагальнити матеріали досвіду у вигляді методичного посібника.

До 01.09.2017

2.Заступнику директора з НВР:

2.1. Ознайомити вчителів школи з досвідом роботи Смик Л.М...

  Вересень-жовтень 2014

2.2.Оформити виставку за матеріалами досвіду у методичному кабінеті.

Вересень-жовтень 2017

2.3.Занести дані досвіду в банк  педагогічного досвіду  школи.

                                                                                               До 01.07.2017

2.4.Досвід роботи вчителя записати в медіатеку школи.

До 01.07.2017

 

 

 

3.Презентувати досвід роботи вчителя через конкурс-ярмарку педагогічної творчості, майстер-класи.

Кисорець Г.І., Крупеня О.В., 2017-2018 н.р.

 

 

 

Директор школи                                         Л.М.Смик

З наказом ознайомлені:

Категорія: Мої файли | Додав: Ilchuk
Переглядів: 168 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
...
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Пошук
Друзі сайту

Масевицька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Рокитнівської районної ради Рівненської області, 34253, вул. Центральна,13, с. Масевичі, Рокитнівський район, Рівненська область, Україна. email: masevichi@i.ua © 2019
Зробити безкоштовний сайт з uCoz