Четвер, 20.06.2019, 10:54
Вітаю Вас Гість | RSS

Масевицька ЗОШ І-ІІІ ступенів

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 98
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0
Форма входу
Банери

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Доповідь на педагогічну раду Огороднік О.П.

        З кожним роком по Україні спостерігається погіршення стану здоров'я дітей, хворобливість, відхилення в роботі внутрішніх органів, зниження рухової активності, 90% випускників - нездорові, мають ті чи інші відхилення в стані здоров'я , 51,8% першокласників мають хронічну патологію, 70% 6- річних дітей мають порушення у дозріванні та функціонуванні вищої нервової діяльності. Не секрет, що у прагненні досягнути вершини науково - технічного прогресу і благ цивілізації людина забуває про найголовніше: можливість жити і бути щасливим дає перш за все здоров'я. Сьогодні ми змогли звільнитися від багатьох інфекційних хвороб, які раніше забирали життя сотень тисяч людей. Проте останні статистичні дані свідчать: захворюваність дітей 7 -14 років збільшилась на 35%; зріс кількісний показник дитячої інвалідності, кожний шостий з випускників закінчує школу нездоровим. Тому досить гостро постає необхідність прийняття конкретних практичних дій і рішень, що змінили б ситуацію на краще і дали б можливість управляти здоров'ям молоді.

        Багатьма українськими і російськими вченими, педагогами, фізіологами, медиками ( М. Амосовим, Г. Апанасенком, І. Варшавським, Е. Булич, Н. Денисенко, А. Маркоросян, І. Муравовим та іншими) було визначено унікальний вплив фізичної культури на здоров’я дитини. Однак, очевидним є те, що більшість учнів не вірять у значущість засобів фізичного виховання. Фізкультурна активність не є для них основним компонентом життя.

        Тому саме школа, об’єднавшись з родиною, може і повинна забезпечити дитині нормальний фізичний розвиток та допомогти зберегти здоров’я. Діяльність вчителя, у співпраці з батьками, по підтриманню адекватного рухового режиму повинна бути направленою та системною. Регулярні заняття фізичними вправами – це широкий спектр форм та методів, здатних впливати на індивідуальний стан особистості. Можна стверджувати, що за силою потенціалу та здатності впливати на збереження та зміцнення здоров’я, фізичні навантаження, різноманітні форми адаптації та оздоровлення – значущі та ефективні, тому що будь - яка із цінностей фізичної культури в тому чи іншому ступені «працює» на здоров’я.

        Уроки мають освітню, виховну, оздоровчу та інструктивну спрямованість. На уроках фізичної культури використовуються міжпредметні зв’язки з анатомією і фізіологією людини, гігієною, фізикою, географією, теорією і методикою фізичного виховання, історією культури і спорту та іншими предметами.

       Значна увага приділяється набуттю елементарних знань з фізичної культури, гігієни, основ здоров’я та здорового способу життя; формуванню навичок самостійних занять фізичними вправами, розвитку фізичних якостей, корекції постави, профілактики травматизму; вихованню бережливого ставлення до свого здоров’я і здоров’я оточуючих як найвищої соціальної цінності особистості; розвитку кондиційних якостей (сили, швидкості, витривалості, гнучкості) та координаційних здібностей ( швидкості перешикувань, узгодження рухових дій, здатності до довільного розслаблення м’язів, вестибулярної стійкості).

2. Запровадження інтерактивних технологій на уроках фізичного виховання. Суть інтерактивного навчання:

- Створення умов для розвитку творчих здібностей учнів.

- Послідовність і наступность навчальних дій та операцій.

- Забезпечення суб’єктивізацій й оптимізацій навчального процесу.

- Реалізація шляхом застосування інтерактивних форм і методів навчання.

- Моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, колективного розв’язання навчальних і життєвих проблем.

Використовуються такі правила організації інтерактивної роботи на уроці:

- До роботи залучаються всі учні: підготовча частина уроку, повідомлення теоретико-методичних відомостей шляхом бесіди чи слайд-презентації, проведення навчальних ігор, заключна частина уроку тощо.

- Необхідно дбати про психологічну підготовку учнів, стимулювання за активну роботу: використання бонусних балів за правильне виконання рухових дій, що вивчаються на уроці, усне підбадьорювання учнів, застосування лічилок, підтримка позитивного емоційного клімату.

- Продуктивною є робота в малих групах; кожен має бути почутий: вивчення рухових дій у парах, трійках, тактичних прийомів у групах, взаємодопомога, залучення до роботи на уроці учнів спеціальної медичної та підготовчої групи.

- Усі матеріали для групової роботи готуються заздалегідь: чітко визначити завдання для виконання кожної вправи, використовувати диференційований підхід при поділі на групи.

- Необхідно проявляти терпимість до будь-якої точки зору: дотримуватись індивідуального підходу при дозуванні фізичних навантажень, виконанні техніки рухових дій.

- На одному уроці застосовувати 1-2 інтерактивні прийоми, наприклад робота в колі при вивченні рухових дій за допомогою прийому «карусель», у заключній частині уроку технологія «Мікрофон».

- Використання технологій інтерактивного навчання — це спеціальна форма організації пізнавальної мислительної діяльності. Однією з багатьох пріоритетних цілей, які вона реалізує, є створення комфортних умов навчання.

Отже, для вивчення спортивних ігор на уроках фізичної культури широко застосовуються як колективні, так і колективно-групові методи інтерактивного навчання.

3. У своїй роботі використовую методи перспективного досвіду Павла Антоновича, тому і реалізовую їх під час уроків такі, як:

- створюю позитивний клімат на уроках;

- дбаю про психологічну підготовку учнів та залучаю всіх їх до роботи на уроці;

- запроваджую усне підбадьорювання учнів;

- чітко визначаю завдання для виконання кожної вправи;

- залучаю до роботи на уроці учнів спеціальної медичної та підготовчої групи;

- вихованці вивчають рухові дії у парах , трійках, фактичні прийоми у групах;

- для вивчення спортивних ігор на уроках фізичної культури широко застосовую як колективні, так і колективно-групові методи інтерактивного навчання та ін.

         Вважаю, що спортивні ігри визначаються саме тим, що вимагають дуже тонкого регулювання швидкості рухів, від якої залежить дальність польоту м’яча. Особливе значення у всіх спортивних іграх має просторова точність рухів, від якої залежить влучність передачі м’яча. У просторовому орієнтуванні беруть участь багато рецепторів, важлива швидкість рухової реакції і здатність управляти нею. Головною особливістю управління рухами в спортивних іграх є необхідність термінового рішення виникаючих в різноманітних ігрових ситуаціях рухових задач. Відповідно розвиваються різноманітні рухові якості, що призводять до комплексного тренування організму учнів, проектування діяльності на уроці при навчанні спортивним іграм на діяльність поза школою, у повсякденному житті.

        Отже, рухова активність учнів на уроках фізичної культури та в позаурочний час позитивно пливає на рівень здоров’я;

- використання нових освітніх технологій дає можливість удосконалювати навчально-виховний процес з фізичної культури, покращувати рівень теоретико-методичних знань учнів;

- заняття спортивними іграми підвищує інтерес учнів до фізичної культури та спорту та сприяє зміцненню та покращенню здоров’я учнів.

Категорія: Мої статті | Додав: Ilchuk (09.01.2017)
Переглядів: 257 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
...
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Пошук
Друзі сайту

Масевицька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Рокитнівської районної ради Рівненської області, 34253, вул. Центральна,13, с. Масевичі, Рокитнівський район, Рівненська область, Україна. email: masevichi@i.ua © 2019
Зробити безкоштовний сайт з uCoz