Середа, 12.08.2020, 15:35
Вітаю Вас Гість | RSS

Масевицька ЗОШ І-ІІІ ступенів

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 110
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Банери

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Педагогічна рада – практичний семінар – тренінг Тема: Сучасний урок. Шляхи підвищення його ефективності

Алгоритм   проведення


 

Сучасний урок - це твір мистецтва, де педагог уміло використовує всі можливості для розвитку особистості учня

В. Сухомлинський

 Вступна частина

- Доброго дня, шановні колеги. Відповідно до річного плану роботи школи  сьогодні у нас засідання педагогічної ради, на якому присутні всі члени нашого колективу, в кількості 7 чоловік. На цьому засіданні ми розглянемо питання з теми «Сучасний урок. Шляхи   підвищення  його ефективності» і проведемо  його у формі практичного семінару – тренінгу, використавши такі вправи: «самопрезентація», «очікування», «криголами», «мозковий штурм», інформаційний блок, практичний блок – створення та презентація міні-проектів, а використавши вправи «займи позицію» та «кейс знань» підведемо підсумки засідання. Регламент роботи становить 25 хвилин. Хто за такий порядок денний, прошу голосувати.

(РОБОТА ІЗ ЕПІГРАФОМ. Чому саме такі слова. Тому що спілкуючись з учнями на дану тему, вони хочуть бачити сучасний урок таким (вислови учнів).

МЕТА ЗАСІДАННЯ: визначити шляхи підвищення ефективності кожного уроку).


 

І.Вправа на активізацію, знайомство. «Самопрезентація -  квіти».

 Мета:

- налагодити вербальний і невербальний контакт між учасниками;

- сформувати довірливі стосунки;

 -мотивація діяльності, створення комфортної атмосфери для конструктивної роботи.

ДИРЕКТОР: успіх заняття, емоційне почуття кожного учасника залежать від атмосфери. Тому, щоб у нас панувала приязна, добра атмосфера, атмосфера співпраці, пропоную  кожному учаснику назвати своє ім’я і позитивні риси, які починаються з літери імені та улюблену квітку, яка асоціюється з вашими рисам. Починаю з себе: Людмила – людяна, лілія. Усі представляються по колу.

ІІ. Інтерактивна вправа «Очікування».

    Мета: сприяти ефективній  продуктивній праці учасників

        На дощці намальовано сонечко з променями.  Треба написати на картці одним словом свої очікування від заняття. Учасники по черзі виходять до дошки і клеять на променях заповнену картку з їх очікуваннями, які виражені одним словом. При цьому озвучують свої думки.

ІІІ. Вправа «Криголам»

       ДИРЕКТОР: Ми познайомилися. Як бачимо, сьогодні зібралися ті, кому притаманні різні позитивні риси, подобаються  різноманітні за кольором, запахом, формою квіти. Всі різні, але за умовами правильного підходу їх можна об’єднати в прекрасний букет. Гармонії в цій композиції ми досягнемо тільки за умови виконання правил співпраці. Треба їх виробити.

  Основні правила: (учасники пропонують правила)

  • Говорити по черзі.
  • Слухати і чути.
  • Бути толерантними.
  • Висловлюватися стисло.
  • Бути позитивними.
  • Час дорого цінується.

ІV. Вправа «Мозковий штурм»

      ДИРЕКТОР: Будь-який матеріал краще сприймати, коли є опора на досвід та знання з заданої проблеми.  Пропоную  виконати наступне завдання: озвучити думки, з якими у вас асоціюється поняття «Сучасний урок».

   Учасники   озвучують пропозиції

  • Творча взаємодія учня й учителя.
  • Співнавчання та співпраця.
  • Учитель – організатор процесу навчання.
  • Суб’єкт-суб’єктні відносини.

На великому аркуші посередині записую  «сучасний урок», а навколо пишу без коментарів і зауважень ідеї вчителів. Обговорюємо та оцінюємо всі ідеї. Педагогічний колектив має дійти спільної думки, а саме: «Сучасний урок – це, перш за все, урок, на якому створено реальні умови для інтелектуального, соціального, морального становлення особистості учня, що дозволяє досягти високих результатів за визначеними метою та завданнями».

ДИРЕКТОР:  Кожен учасник запропонував свої думки стосовно сучасного уроку.  Сьогодні ми з вами розглянемо,  яким же  чином можна зробити кожен урок більш ефективним, які чинники впливають на це?

V. Інформаційний  блок. ( тези директора)

     Сучасний урок – це передусім урок, на якому створено реальні для інтелектуального, соціального, морального становлення особистості учня, що допомагає досягти високих результатів у навчанні. Це особистісно-зорієнтований урок, у центрі якого особистість  учня. ( Вчитель має проявляти)

    Педагогічна творчість учителя – це педагогічна діяльність, спрямована на розвиток потенційних можливостей кожного школяра.

     Умови  творчої діяльності учителя:

  • усвідомлення себе як творця в педагогічному процесі;
  • прийняття школяра як  суб’єкта процесу пізнання;
  • усвідомлення мети, значення та завдань власної педагогічної діяльності;
  • усвідомлення особистісної творчої індивідуальності.

    Компетентність учителя – володіння вчителем необхідною сумою знань, умінь і навичок, що визначають сформованість  його педагогічної діяльності, педагогічного спілкування й особистості вчителя, як носія визначених цінностей, ідеалів і педагогічної свідомості.

         Творчість – необхідна умова становлення самого педагога, його самопізнання, розвитку і розкриття як особистості. Творчість є основою педагогічної талановитості кожного вчителя. Розвиток педагогічної творчості і підвищення якості навчально-виховного процесу залежить від різних факторів, а також від психолого-педагогічних умов, визначених шляхів розвитку та реалізації творчої педагогічної діяльності та особистісних рис кожного вчителя.  Тому, творчий учитель – це особистість, яка характеризується високим рівнем креативності, відповідним рівнем знань предмета, який викладає, набутими психолого-педагогічними знаннями,  вміннями  та навичками, які забезпечують його ефективну діяльність з розвитку потенційно творчих можливостей учнів.

       Педагогічна креативність – це креативні риси, здібності, сформовані мотиви, які сприяють успішній творчій діяльності педагога.

     Отже, щоб урок був сучасним,  необхідно, щоб вчитель був творчою, компетентною особистістю, якій притаманні педагогічна креативність, толерантність у спілкуванні, творчість у діяльності. Або без  цих рис  урок буде малоефективним, нецікавим  для учнів.

     Урок  тоді буде продуктивним, коли учитель може створити ситуацію успіху.

      Ситуація успіху – це те, що може організувати учитель на уроці та в позаурочний час. Ситуації успіху можна досягти тільки тоді, коли не лише вчитель, а й сама дитина визначає цей результат як успіх. Реалізація ситуації успіху відкриває великі можливості учня, нові обрії перед учнями і вчителями, дає стимули до подальшої діяльності.

         Ефективність використання інновацій під час проведення уроку значною мірою залежить від того, як реалізується творчий потенціал особистості учня. Ми  з вами, хочемо того чи ні, є вчителями нового століття, і ціле життя працюватимемо для того, щоб навчання було ефективним і плідним для кожної дитини, стало радістю і задоволенням.

«Хороші вчителі створюють хороших учнів»,- казав М.Остроградський.

«Кожний, хто вміє згуртувати навколо себе людей із різними характерами, різними інтересами й може привести їх до успіху -  справжній Майстер …» так говориться у одній притчі.

VІ. Практичний блок

      Інтерактивна вправа   «Створення та презентація міні проекту».

            (Робота в групах. Кожна група обговорює та презентує свій міні

             проект з  заданої теми)

     Керівник  визначає  завдання для кожної  групи.

 №1  «Виявити суб’єктивні чинники, які впливають на ефективність

 

VІІ. Підсумки.

       Вправа  «Займи позицію»

  Мета:  Систематизація набутих знань щодо шляхів ефективності сучасного

              Уроку.

ДИРЕКТОР: Отже, ви поновили свої знання про шляхи підвищення ефективності  уроку. Щоб з’ясувати ваше ставлення щодо даного  питання, пропоную  інтерактивну вправу «Займи позицію»

    Завдання групам: на аркушах записано   думки щодо проблеми підвищення

                               ефективності уроку.

       А:    Ефективність сучасного уроку - майстерність та творчість  учителя +

                                         інтерактивні  форми навчання.

        Б:    Ефективність сучасного уроку – майстерність учителя +  розумне

                        поєднання  інтерактивних і традиційних форм навчання.

В:     Ефективність сучасного уроку - майстерність та творчість  учителя +

                                         інтерактивні  форми навчання + співпраця з  учнем.

 Учасники  вибирають букву та прикріплюють біля відповідної думки з поясненням кольорові стікери.

 ДИРЕКТОР: Наше заняття завершується, тому з’ясуємо, чи виправдалися ваші очікування від заняття.

  Вправа «Кейс знань»

Мета: активізувати отримані під час засідання знання.

Учасники  аналізують роботу і з’ясовують, яку нову інформацію вони отримали. Кожен учасник назве, які знання покладе до свого «кейсу знань».

Робота над проектом рішення педради.

   Обговоривши дане питання на нараді, ініціативною групою  було розроблено проект рішення педагогічної ради. Зачитати (якщо буде час) .Ознайомтеся будь ласка з ним. Ми маємо можливість внести доповнення, зміни, уточнення.

Отже, якщо немає доповнень, пропоную затвердити проект рішення вцілому, проголосувавши.

ДИРЕКТОР: Дякую всім учасникам за активність і бажаю успіху.

 

Категорія: Мої статті | Додав: Ilchuk (18.06.2014)
Переглядів: 4989 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
...
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Пошук
Друзі сайту

Масевицька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Рокитнівської районної ради Рівненської області, 34253, вул. Центральна,113, с. Масевичі, Рокитнівський район, Рівненська область, Україна. email: masevichi@i.ua © 2020
Зробити безкоштовний сайт з uCoz